Vyhledávání…

Calvin Klein – příběh jedné americké značky. Jak dobyla svět módy

3 min.

Píše se rok 2019. Svět je u vytržení z fotografie Justina Biebera a jeho manželky Hailey z focení pro značku Calvin Klein. Je to intimní a smyslná fotografie. Slavná modelka sedí v objetí své lásky. A to je podstata značky Calvin Klein – smyslnost, minimalismus a emoce. Přečtěte si, jak se jednomu návrháři podařilo dobýt svět módy do takové míry, že logo CK dnes pozná každý všude na světě.

Více než 50 let na trhu, kolekce prezentované těmi nejslavnějšími modelkami a celebritami… Ale ne každý ví, že za popularitou značky Calvin Klein nestojí spodní prádlo a džíny, ale trenčkot!

Jen málo lidí vyvolalo ve světě módy tolik kontroverzí. Calvin Klein se zapsal do dějin svými odvážnými reklamami, z nichž čiší sex-appeal, a slavnými celebritami ve spodním prádle na obálkách časopisů. Americký módní návrhář vstoupil na trh v roce 1968 – a hned velice úspěšně. Tehdy se svým přítelem Barrym K. Schwartzem založili první společnost s dnes již legendárním názvem Calvin Klein Inc.

Mladý Calvin se o módu zajímal už od útlého věku. Své první návrhy vytvořil už jako dítě. Studoval na Střední umělecko-průmyslové škole a později pak Módním technologickém institutu.

Když si tento Američan v 60. letech otevřel vlastní podnik, získal si okamžitě oblibu. Bohatí ho zařadili mezi elitu newyorské módy a oslavovali jej jako nového Yvese Saint Laurenta. Přečtěte si, čím si tento titul vysloužil.

Prvním známým návrhem Calvina Kleina byl jednoduchý trenčkot. Když jeho návrh spatřil jeden z nákupčích obchodního domu Bonwit Teller, užasl. Okamžitě objednal zboží za 50 000 dolarů, což byl čtyřnásobek základního kapitálu společnosti. A právě tenhle jednoduchý trenčkot se stal rozbuškou pro oblíbenosti značky CK.

V 70. letech se Calvin proslavil svou řadou džínového oblečení, především kalhotami. Každý chtěl mít slavné džíny Calvin Klein. Značka také představila ikonické spodní prádlo – sexy, minimalistické a hlavně v tlumených barvách.

Calvin se poprvé dostal na obálku amerického časopisu Vogue už v roce 1969 a v roce 1973 byl vyhlášen nejmladším držitelem ceny amerických módních kritiků Coty.

Klein navrhoval oblečení podle hesla: „Jsme moderní, současní, sofistikovaní, jednoduší, přirození a často minimalističtí. A chceme být sexy ve velkém stylu. Jsme značka, která inspiruje mladé lidi bez ohledu na to, kolik jim je let.“

Od samého počátku si společnost zakládala na spolupráci se slavnými jmény ze světa modelingu a filmu. Calvin Klein rád šokoval a věděl, že kontroverze dobře prodává. V jedné z jeho významných reklamních kampaní se objevila patnáctiletá modelka Brooke Shields, což vyvolalo pořádný rozruch. Vypasovaných džínů, které měla na sobě, se během několika dní prodalo více než 200 000 kusů.

Jednou z návrhářových múz byla také Kate Moss. V současné době značka spolupracuje s řadou celebrit: Justinem a Hailey Bieber, Kendall Jenner, Naomi Campbell a Justinem Chambers. Nejnovější kolekce pravidelně propagují celebrity, což značně zvyšuje oblibu spodního prádla, kalhot a dalšího oblečení.

V roce 2002 Calvin Klein prodal svou společnost za 430 milionů dolarů. Ještě na počátku tísiciletí značka dělala samostatné kampaně pro dámské a pánské kolekce. To se změnilo, když byl kreativním ředitelem CK jmenován Raf Simons a obě produktové řady propojil. Po Simonsově odchodu v roce 2018 vývoj pokračoval a v roce 2024 jej nahradila Veronica Leoni. Její inovativní přístup by mohl nově definovat značku nad rámec jejího ikonického loga a džínů.

Ačkoli není Leoni až tak známá, může se pochlubit působivými zkušenostmi v módním průmyslu. Pracovala například pro módní domy Jil Sander, Phoebe Philo a Céline. Založila vlastní značku QUIRA a v roce 2023 se stala finalistkou prestižní ceny LVMH. Leoni je první ženskou kreativní ředitelkou společnosti CK. Z propagačních materiálů podzimní kolekce 2025 se zdá, že její láska k minimalismu a odvážnému sebevyjádření by mohla image značky CK oživit a stát se počátkem nové marketingové strategie.

Raf Simons také spojil přehlídky dámské a pánské kolekce, což vzbudilo rozruch. Výsledkem bylo to, že první řady před přehlídkovými moly zaplnily celebrity včetně Sarah Jessicy Parker a Gwyneth Paltrow. Simons se nebál odvážných změn, které odrážejí amerického ducha značky Calvin Klein.

Calvin Klein kdysi řekl: „Nelpím na úspěchu. Možná právě to je jeden z důvodů, proč jsem úspěšný…“ Značka bezpochyby získala nebývalou slávu, a to nejen svými odvážnými kampaněmi, ale také kvalitním oblečením.

V sortimentu Calvin Klein najdete nejen spodní prádlo a džíny, ale téměř všechny kousky oblečení pro muže i ženy – smyslné šaty, elegantní obleky, streetwearové mikiny, trička a topy. Obrovské oblibě se těší také kabáty, košile, šortky, sukně a overaly.

Calvin Klein nabízí také parfémy, hodinkyšperky: náušnice, náramky a náhrdelníky. Módní oblečení a doplňky od CK na vás čekají i v sortimentu MODIVO. Pociťte amerického ducha a oblečte se jako Kendall Jenner nebo Justin Bieber!

Hlavní fotografie: Photo by Melodie Jeng/Getty Images

Trendy a Tipy
Insta News